Sociale Medier: Effekt og betydning for fremtidig SEO og online marketing

Social Medier:
Idag uddeler vi noget af vores viden omkring de sociale medier. Vi giver nogle udkast til forskellige områder der kan give en god ROI (Return of Investment) til dig og din virksomhed.
De sociale medier er pt det mest besøgte og det markede hvor flest folk bevæger sig rundt på internettet på. Så hvorfor ikke gøre brug af dette til fordel for din virksomhed?
Indenfor den sidste tid er det kommet nye tiltag på den sociale front, og faktisk en sammensmeltning mellem et af medierne og søgemaskine optimering. Google+ træder sig for alvor ind i kampen om at ville kunne konkurrere med Facebook.

Google+
Det ‘nye’ medie som blev tilgængelig for alle i 2011 er begyndt at knytte sine egne programmer sammen på større basis. Udover sin Google+ profil får man adgang til ‘dokumeter’, ‘Maps’, ‘Youtube’, ‘kalender’ og mange flere og udover at være et social medier som Facebook, indeksere den også indholdet fra profiler/sider til søgemaskinen. Derfor bliver det en vigtig del af SEO i den kommende tid.

Hvorledes kan man så bruger Google+?
Der er forskellige muligheder og vi lister herunder nogle af dem:

Reach / rækkevidde
Ved at få sin Google+ page ind i forskellige cirkler, og speciel andre cirkler med stort antal tilhænger giver også en rigtig god placering til Google. Ens budskaber og nyheder kan dermed bliver spredt meget længere ud end normalt.

Opdatering
Google+ sider der bliver holdt opdateret med godt indhold, får af Google en højrere placering end andre lignede sider. Derfor kan og er det vigtigt at holde sin Google+ løbende opdateret. Gerne indenfor 72 timers intervaller.

Søgemaskine og Google+ Badge(ikon)
Google+ Badge er et ikon ligesom den man kender fra Facebook, twitter, LinkIn osv.
Ved at knytte et badge til ens hjemmeside vil den automatisk blive bundet sammen med Google+ og det vil betyde mere synlighed på Googles søgemaskine.

Organisk trafik igennem ‘+1’
Det organiske søgeresultat(der hvor søgeresultaterne bliver vist – midt kolonnen) vil få indflydelse fra google+ af. Forståes således at de hjemmesider, som en bruger man har i sin cirklen har givet +1 vil rangere højere end andre sider af samme slags.
… og mange flere.

Før man begiver sig ud i dette nye område kan det være en god ide at tage kontakt til folk der har viden omkring mediet, så man kommer godt fra start.

Facebook
Det er stadig et af de største og bedste muligheder for god og æstetisk marketing. Derfor er det med fordel at man bevæger sig ind på dette marked og tager fat i de muligheder der er.
Med en landingpage(første side folk ser når du ‘lander’ på ens side på facebook) kan man skabe et spændende og interaktivt side der tillader aktioner fra de besøgende og potentielle kunder.

Landing pages skal gerne opfylde nogle af disse punkter herunder:

Skab opmærksomhed/interaktion for den besøgende for at få dem til at tage en handling (synes godt om, del, gå til hjemmeside osv.)

Brug Facebook ads/featured stories til at fremhæve dine produkter, firma osv.

Opsæt konkurrence, auktioner, video, for hver ‘like’ vi her i slutning af [måned] donere vi 1kroner til [velgørende organisation], og meget andet for at tiltrække flere besøgende og derved skabe mere interesse om dit firma.

Webitall har egen facebook applikation til at ændring indhold/design af landingpage
I forhold til nyhedsbreve er facebook landingpage et mere levende medie at kommunikere igennem. Det er ikke længere én en-vej-kommunikation og man kan indbyde brugerne til interagere med siden igennem kommentare, funktioner og delinger. Med Webitall’s egen udvikling af facebook applikation kan man redigere direkt på den uden behov for it-kyndige personale eller samarbejdspartner. Design og skriv din egen tekster på din Facebook landingpage igennem en WYSIWYG (word lignende redigerings-software).

Hvis du er interesseret i at vide mere på du tage kontakt til os på 70 26 62 63 eller på home@webitall.dk

Du kan også besøge os på www.webitall.dk